راهنمای خرید مبل راحتی

اغلب برای هر وسیله راحتی، گزینه های متعددی برای خرید وجود دارد که انتخاب را اندکی پیچیده می کند. هنگامی که تصمیم به خرید مبل راحتی می گیرید ، حق انتخاب گسترده ای دارید.
گاهی دقیقا می دانید به دنبال چه نوع مبلی هستید، اما هنگامی که به فروشگاه مبل فروشی مراجعه می کنید، یا از اینترنت کلید واژه خرید مبل را جستجو می کنید و به مشاهده تصاویر مبل راحتی در اینترنت می پردازید، احتمالا تصمیم خود را عوض کنید و یا دچار سردرگمی بشوید و از خود بپرسید واقعا بدنبال چه نوع مبلی هستید.
این نوشته به شما کمک می کند تا تصویر روشنی از آنچه می خواهید (و آنچه نیاز دارید) بدست آورید و با انتخاب درست مبل راحتی ، در انرژی، زمان و پول خود صرفه جویی نمایید.

 

در درجه اول اندازه مبلمان مورد نیاز خود را مشخص نمایید.

آیا سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن شما بزرگ است؟ مشخص کنید که دقیقا قصد دارید چه مقدار از اتاق خود را مبله کنید؟ آیا بعد از انتخاب و خرید مبل ، از میز و صندلی و مبلمان دیگری هم استفاده خواهید کرد؟ آیا همزمان از میز ناهارخوری یا میز پذیرایی هم استفاده می کنید؟ اگر چنین قصدی دارید احتمالا برای شما خرید مبل راحتی معمولی و یا مبل ال شکل انتخاب مناسبی باشد. اما اگر قصد دارید تا نقطه کانونی اتاق خود را برجسته کنید، در جستجوی میز گردی باشید که قسمتی بزرگی از اتاق شما را پوشش دهد و در اطراف آن از صندلی های متعدد استفاده نمایید.
اگر اتاق نشیمن شما کوچک است، احتمالا نیاز به خرید کاناپه دارید. با توجه به این نکته که در فضاهای کوچک، هر نوع مبل راحتی و یا کاناپه اغلب در کانون توجه قرار می گیرد، بنابراین مهم است که در انتخاب مبلمان، علاوه بر واقع بینی در انتخاب اندازه مبل، از طرح هایی استفاده کنید که مکمل سبک و سلیقه شما در چیدمان منزلتان باشد.

 

تصمیم بگیرید که مبل راحتی را چگونه چینش کنید.

چینش صحیح مبلمان منزل، با ارزیابی و تحلیل سبک زندگی شروع می شود و وابسته به کاری است که اغلب در محیط زندگی خود انجام می دهید. اگر عادت به تماشای برنامه های تلوزیونی دارید، کاناپه خود را رو به تلوزیون قرار می دهید. اگر به شب نشینی های خانوادگی و روابط عاشقانه علاقه مندید، چیدمانی گرد را ترجیح می دهید و بدور یک میز جمع خواهید شد.

اگر از اتاق نشیمن، همزمان برای استراحت، مطالعه و دورهم بودن استفاده می کنید، مبلمان خود را به گونه ای بچینید که همزمان بتوانید امکان استفاده از پشتی و صندلی های تکی را نیز داشته باشید.

بعد از اینکه در مورد کارایی مبلمان خود تصمیم گرفتید، وقت آن است که مشخص کنید چه ترکیب و کدام سبک مبل راحتی این کار را به نحو احسن انجام می دهد. به طور مثال، برای تقسیم بندی فضاهای بزرگ، بهترین گزینه استفاده از مبل راحتی L شکل است (مثل جدا کردن اتاق نشیمن از قسمت ناهارخوری)

در فضاهای کوچک برای پذیرایی از جمع های دوستانه یا مهمانی ها، استفاده از چیدمان دایره ای شکل انتخاب بهتری است. همچنین این نوع چیدمان برای گفتگو و صحبت های دورهمی نیز عالی است.
استفاده از مدل های شزلون به جای تخت های سنتی نیز انتخاب مناسبی می تواند باشد. مدل های شزلون علاوه بر کاربرد مبل راحتی ، در مواقع لازم به عنوان یک سرویس خواب جمع و جور هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

زیبایی یا کارایی، کدامیک برای شما اهمیت بیشتری دارد؟

بدون شک زیبایی مهم است اما هنگام خرید مبل راحتی ، استفاده و کاربرد آن از اهمیت کلیدی برخوردار است. برخی مشتریان به رومبلی های چرمی سفید، یا پوشش های مخملی علاقه زیادی نشان می دهند اما باید توجه کرد در صورتی که بچه کوچک در منزل دارید و یا از وسایل آسیب زا استفاده میکنید، انتخاب مبل چرمی مناسب نیست.
البته استفاده از مبلمان چرم به خصوص در رنگ های تیره آن، در طول زمان زیبایی خودش را حفظ می کند و اغلب از مد نمی افتد و به سادگی تمیز می شود.

 

گاهی نیاز دارید نوعی از مبل راحتی را انتخاب کنید که بتوان از آن در فضای باز و آزاد استفاده کرد.

امروزه برخی تولید کننده ها از پارچه هایی استفاده میکنند که در مقابل آفتاب، آب، لکه و رنگ و رو رفتگی مقاومند. گاهی شرکت های تولید با استفاده از این پارچه ها، مبل هایی زیبا و دوستداشتنی با طراحی ساده و کلاسیک تولید می کنند که علاوه بر قابلیت استفاده در فضای آزاد، در فضای منزل هم میتوان بسادگی از آنها استفاده کرد.

 

مبلمانی را انتخاب کنید که سبک و سلیقه خانه شما را تکمیل کند.

گاهی چینش مبل بر اساس سبک و سلیقه شخصی مشکل بنظر می رسد ولی برای خرید مبل راحتی و چینش آن متناسب با فرم و سبک منزل، احساس و شهود خود را دنبال کنید. مثلا اگر به سبک های مدرن و پرزرق و برق علاقه مند هستید، فرم و رنگی را انتخاب کنید که به طور واضح و روشن همین حس را منتقل کند.

 

اگر برای تزئین منزل خود ترکیبی از رنگ ها و نقش های گوناگون را بکار برده اید، استفاده از مبلمانی که سبک های مختلف را ترکیب کرده باشد سلیقه شما را به خوبی نمایان می کند. مثلا چینش یک تخت باکیفیت و سنتی که با رومبلی خوش رنگی پوشیده شده باشد و یا سبکی مدرن از یک مبل که رنگ و لعاب سنتی داشته باشد انتخاب مناسبی می تواند باشد.