انواع مبل تختخواب شو

مبل تختخواب شو (sofa bed or sofa-bed) یک نوع مبل راحتی و یا نیمکتی است که در زیر بالشتک های آن، چهارچوب فلزی به همراه تشکی نرم قرار دارد که بعد از باز شدن یا آشکار شدن، به حالت تخت خواب درمی آید.

کاناپه

گاهی از کاناپه به عنوان تخت خواب نیز استفاده می شود. کاناپه ها به صورت رسمی و معمولی در اتاق نشیمن، اتاق مهمان و یا حتی اتاق بچه کاربرد دارد. کاناپه ها در رنگ های مختلف تولید می شود و اغلب از پایه چوبی تشکیل شده و همراه با کوسن است.

مبل تختخواب شو کلیک کلاک Clic-clac

یک نوع مبل راحتی قابل تبدیل است. مبل تختخواب شو کلیک کلاک از مبل تختخواب شو ابری بادوام تر است و برای استفاده روزمره و دایمی مناسب است. تولید آن در اندازه و طرح های متنوع از ویژگی این نوع مبل تخت خواب شو است. در ضمن این نوع مبل راحتی بسیار هموار، صاف و شیک است.

مبل تختخواب شو futon

این مبل تختخواب شو بسیار شبیه مبل تخت شو کلیک کلاک می باشد. آنچه این نوع مبل راحتی را متمایز می کند، چهارچوب در معرض دید آن است. این مبلمان بسختی با مبل های دیگر مچ می شود، بنابراین بیشتر مناسب اتاق خواب است نه اتاق نشیمن. اما در عین حال برای آپارتمان های مدرن و کوچک انتخاب بسیار مناسبی است.

مبل تختخواب شو مدرن

این روزها مبل تختخواب شو مدرن طرفداران پروپا قرصی دارد و برای آپارتمان های کوچک تا متوسط انتخاب ایده آلی است. در طراحی این نوع مبل راحتی مدرن ، به کارکرد و راحتی بیش از سبک توجه شده است و معمولا در ساخت آن کمتر از چوب استفاده می شود.

مبل تاشو

مبل تاشو در حقیقت همه موارد ذکر شده در بالا را شامل می شود و در یک کلام مبلی است که قابلیت تختخواب شدن دارد. این مبل تختخواب شو از نظر قیمت، به راحتی و دوام بستگی دارد.

مبل تخت شو Drop end

نوعی از مبل راحتی که در یک یا دو بازوی خود انعطاف پذیری و تبدیل پذیری دارد. این مبل بسته به تکنولوژی اهرم بکار رفته در بازوی آن متفاوت است.

مبل راحتی A-Frame

به گونه ای طراحی شده است که هر موقع اراده کنید همانند یک تخت خواب بتوانید به راحتی بر روی آن دراز بکشید.

مبلمان جدا Sectional sofa

این نوع مبل راحتی همانطور که از نامش پیداست، بسیار انعطاف پذیر و باکیفیت است. جداپذیری این مبل راحتی ، امکانی به شما می دهد تا هرآنگونه که دلخواه شماست، چینش کنید. بسته به اندازه اتاق خود، میتوانید بزرگ یا کوچک بچینید، میتوانید آن را به شکل مبل ال (L) و یا یو (U) چینش نمایید.

مبل چستر فیلد Chesterfield sofa

نوعی مبل راحتی چرمی مورد استفاده مردان است که با شکل و شمایل تشک های پفی و دکمه دار ساخته می شود. بازوهای این مبل برای راحتی اغلب بلند است.

مبل انگلیسی

این مبل متعلق به دنیای مبل کلاسیک است که به طور اتفاقی با مبل چستر فیلد هم مقایسه می شود. این مبل راحتی به مبلمانی نرم، ملایم و مهربان مشهور است که سطح راحتی آن را ارتقاء میدهد.

مبل راحتی تختخواب شو Pullout sleeper sofa

مبل راحتی تختخواب شو به همراه بالشتک های پوشیده از فیبر پلی استر، در طرح ها و رنگ های مختلف ساخته می شود. با خرید مبل راحتی تختخواب شو ، می توانید آن را برای نشستن، خوابیدن و چرت زدن بکار گیرید.

مبل سلطنتی

این مبل راحتی به علت داشتن بدنه چوبی در معرض دید، حکاکی شده و تزئین شده، به این نام مشهور شده است.

ترجمه ای از:

Sofa bed